sábado, 8 de noviembre de 2014

Claus educatives dels mitjans audioviusals

Símbol d'Edu3.cat
(Imatge extreta de Google Imágenes)
En el següent vídeo, extret d'Edu 3.cat , el Dr. Orozco realitza una aproximació crítica i pragmàtica a les claus educatives dels mitjans audiovisuals. 

En aquesta entrevista ens proposa una reflexió i ens ofereix una lectura pedagògica de la comunicació audiovisual a l'era d'Internet. Un repte per a l'educació i que afecta a tota la comunitat educativa. 

Entre d'altres, l'especialista en comunicació audiovisual assenyala que la imatge té un codi universal davant Internet i aquest necessita uns requisits per entra-hi. Cada mitjà té un codi i cal preparar-se per a ser audiència i ser crítics davant els mateixos mitjans.


Les idees principals que podem extreure de l'entrevista són les següents:

-Els mitjans audiovisuals són molt important i és bo educar a partir d'aquests. 

-Tant la família com l'escola tenen un paper fonamental en l'educació dels mitjans audiovisuals, per exemple la relació amb la televisió dels nens està regulada principalment per la família.

-Els ordinadors ens van introduir al món digital.

-La imatge té un codi universal.

-Els professors no utilitzen les noves tecnologies de la imatge sinó que es basen en els mètodes que complementarien les explicacions del professor. Però, no s'ha d'oblidar que la imatge és complementària a la paraula del professor, no el substitueix, només el complementa i li dóna suport. 

-Guillermo Orozco considera que comunicar a través d'aquestes noves tecnologies de la imatge és innovar. També, considera que és necessària una alfabetització múltiple a l'escola per a potenciar i ,així, educar amb l'ajuda de les noves tecnologies fent un ús responsable i intel·ligent d'elles. 

-És important saber que el fet d'haver nascut a l'era digital no significa que ja se sàpiga fer un ús adequat de les noves tecnologies, sinó que també cal educar.

En conclusió, crec que el Dr. Orozco té raó, ja que la meva experiència a l'escola sempre ha sigut la mateixa: el professor explica i , un cop ha acabat l'explicació, posa un petit vídeo com a complement per aclarir els conceptes. Per tant, opino que aquest sistema educatiu es pot canviar, gràcies a les noves tecnologies tenim moltes més opcions d'aprenentatges més variats i diferents, i gairebé no les utilitzem.

Per acabar, us deixo un exemple de les TIC a la Fundació San Cebiran:



No hay comentarios:

Publicar un comentario