Imatge extreta de Google Imágenes. |
Tot es concreta en LLENGÜES.
- La naturalesa ens ha dotat de llengües.
- Podríem definir la paraula llengua com a sistema de signes orals (reflectit sovint en un codi escrit) propi d'una comunitat.
- És un sistema organitzat i jeràrquic.
- La llengua no és un conjunt de paraules unides entre si, ja que hi ha el sentit, la concordança, la relació dels elements, la jerarquia i l'organització. Per exemple, l'estructura pot funcionar: El nas tradueix cada dia, però en l'àmbit sintàctic i de funció no és correcte.
- El desenvolupament de la llengua depèn de l'entorn de cada comunitat, els nens que neixin a Espanya parlaran el castellà i el català.
- Hem de distingir entre el codi escrit i l'oral perquè primer de tot treballem l'oral, és a dir, els sons i els sígnes fonètics.
- La llengua és un sistema organitzat en diversos nivells, els quals corresponen unitats diferents:
- Pragmàtic (discurs o text)
- A nivell d'ús és funcional.
- Fa referència als registres, varietats dialectals, col·loquial, estàndard, etc.
- Semàntic (oració o paraula)
- És a dir, si té sentit o no.
- Sintàctic (sintagma)
- Fa referència a la concordança. Ex: el sol,
la sol
- Té peculiaritats, ex: llengües romàniques, una paraula: enviar; llengües germàniques, dues paraules: get off.
- Morfològic (morfema)
- És a dir, la paraula.
- Pot ser singular o plural.
- Fonètic (fonema o so)
- La combinació de sons és el que diferencia a una llengua d'una altra.
- Tota llengüa és perfecte perquè la seva organització és excel·lent.
Així doncs, cal destacar que tot aquest tema ve relacionat amb el llenguatge, el qual el necessitem per, entre altres, comunicar-nos com a futurs mestres d'educació infantil, per això és tan rellevant.
Informació extreta del full repartit a classe (autora: Rosa Soler Prat)
No hay comentarios:
Publicar un comentario