domingo, 7 de diciembre de 2014

Els anuncis

L'anunci és el text argumentatiu per excel·lència i la seva finalitat és convèncer al receptor d'alguna cosa. Per aconseguir aquest objectiu, els anuncis han de cridar l'atenció. 

Alguns exemples són els següents:
  • Un anunci de roba per a nens (d'una galeria): Aquest anunci provoca una pas de la tranquil·litat a l'alegria i el caos. La música que utilitza, les imatges en moviment, la llum que va guanyant color a mesura que l'anunci avança, etc. tots aquests elements capten l'atenció del públic. 
  • Un anunci del cotxe golfAquest provoca felicitat i sobretot seguretat. Associa l'èxit amb el fet de tenir un golf. La música que utilitza és clàssica i elegant. El missatge subliminal d'aquest anunci és: per molt que  les coses et vagin malament, aquest cotxe mai et fallarà.


  • Un anunci de la colònia Barbie:El missatge que ens dóna aquest anunci és el fet d'abandonar a un amic (en aquest cas un gos) pel simple fet de tenir una colònia que porta la nena. Per tant, et fan creure que la colònia et donarà portagonisme i farà que tothom et vagi al darrere.



  • Un anunci de la marca de cotxes seat,"OH, BROTHER": Ens adonem que els publicistes juguen amb els valors de les famílies i de les persones per vendre'ns un cotxe, ja que en l'anunci abandonen a un membre de la família per aquest cotxe. 



Així doncs, després de veure aquests exemples podem dir que les agències publicitaries l'únic que els importa és vendre el producte i cridar l'atenció de l'espectador. Llencen missatges subliminals que d'una manera indirecta ens manipulen, bé amb valors familiars, com amb la fama, l'èxit, ser el més "guay" de la classe, etc.

A continuació us deixo un petit vídeo realitzat per Susana Verdon, el qual analitza alguns anuncis:



En conclusió, a partir dels sentiments i de les emocions aconsegueixen persuadir-nos per comprar el producte. Hem de tenir en compte que els anuncis influeixen a la societat i els nens estan dintre d'aquesta, així doncs , com a futurs mestres, hem d'estar atents a aquests. Una opció seria, que a partir del les noves tecnologies, integréssim els anuncis a la classe per poder analitzar-los, com ha fet la noia del vídeo anterior, i poder obrir els ulls als més petits. 

Finalment, us deixo l'enllaç d'una entrada, en la qual vaig fer referència als mitjans audiovisuals a l'escola: 

No hay comentarios:

Publicar un comentario