miércoles, 24 de diciembre de 2014

Les tauletes digitals a l'aula d'EI

El passat 14 de novembre de 2014, durant la setmana PRE (pràctica i reflexió educativa) vam tenir una xerrada a la Facultat de Psicologia, Ciències de l'Educació i de l'Esport de Blanquerna, Universitat Ramon Llull.
Ipad (Imatge extreta
de Google Imágenes)

Ens van explicar que al Col·legi Mare de Déu de la Mercè, situat a Sant Feliu de Llobregat, des de fa 5 anys han posat en marxa un projecte: la digitalització a l'escola. Van començar amb el projecte 1x1 de la Generalitat de Catalunya, després amb les pantalles digitals i ,actualment, amb els ipads.

La digilització a l'escola, ha suposat un gran esforç per part de les famílies perquè han pagat petites quotes mensuals i també un gran esforç per part del claustre de professors, ja que molts han hagut d'aprendre com funciona l'ipad i les seves aplicacions, com per exemple: twitter, gmail, feedly, etc. 

En aquest aspecte, cal destacar que els docents van rebre una doble formació: la primera per saber com funciona l'ipad i l'altre per saber utilitzar-lo a l'educació. Els professors que ens van fer la xerrada ens van explicar la seva experiència, i van comentar que el primer que els hi van fer va ser donar-li a cada docent un ipad i aquests havien d'investigar com funcionava a casa, per tal d'acostumar-se a l'aparell.

Ens van comentar que els utilitzaven sobretot per treballar en racons, ja que era un racó més pel qual els nens passaven, tot i que no només li donaven aquesta utilitat, sinó que també els feien servir a música o a altres assignatures o bé per passar llista, fer fotos o vídeos, fer anotacions, utilitzar una agenda compartida amb altres docents, per les avaluacions, per utilitzar la plataforma digital, etc.


Nens aprenent amb tauletes
(Imatge extreta de Google Imágenes)
En concret, a educació infantil en aquesta escola els utilitzaven pels racons de treball de llengua i de matemàtiques. I van dir-nos que era molt important tenir un calendari compartit per així organitzar la utilització de les tauletes, i també fer un formulari compartit per poder anotar quelcom destacable, per exemple que a un nen li costa molt un racó o bé que un altre ho fa molt bé. A més a més, quan es duuen a terme els racons hi ha dos professors per tal de vigilar que els infants passin per tots els racons i no només a aquells que els hi agrada més.

Quan a educació primaria, ens van comentar que només hi havia una professora i que també feia servir els ipads pels racons i ens va destacar Educaplay, per així desenvolupar la creativitat.

Finalment, ens van explicar que estaven molt contents amb el seu projecte, ja que hi ha interacció entre alumnes i professors i alhora apliquen les TIC a les aules relacionant-ho amb els conceptes apresos a classe.

En conclusió, crec que és un projecte molt interessant, ja que a més a més d'introduir les TIC en usos educatius, es desenvolupen i es relacionen els conceptes apresos anteriorment a les classes, també cal destacar que és una manera molt dinàmica i innovadora d'aprendre i d'aquesta manera els infants estan més motivats i animats. 

Per acabar, us deixo un enllaç de la pàgina web de l'escola, el qual parla del racó de l'ipad:

http://lamercesantfeliu.cat/ipads/dock.html

No hay comentarios:

Publicar un comentario