domingo, 4 de enero de 2015

Quatre situacions per al debat

A continuació hi ha breument exposades 4 situacions que podrien succeir a les escoles del nostre país:

A- El professor d'educació física diu als seus alumnes: "Demà, tothom vindrà a classe amb unes "Nike. Jordan Super Fly" per poder fer les pràctiques de basquet.

B- Som a classe fent un projecte col·laboratiu de ciències i diem als nostres alumnes: Aneu a google, cerqueu imatges sobre la terra, enganxeu-les i comenteu-les en un Word.

C- Per preparar una classe, el mestre ha confeccionat un fantàstic "PowerPoint" en el que li manquen les dues últimes diapositives, l'envia per correu electrònic als seus alumnes amb la instrucció següent: Obriu el PowerPoint, fet amb la versió 2010, i completeu les dues últimes diapositives amb les dades que falten. La propera setmana el porteu a classe per comentar-lo.

D- El professor, en una excursió, diu als seus alumnes: "Entreu a la botiga de records, agafeu les postals que vulgueu per portar-les als pares"



L'activitat és la següent: cal esbrinar quines d'aquestes 4 situacions són correctes, quines incorrectes i en quin grau. Per exemple: En la situació x, segur que acabaríem en companyia dels mossos d'esquadra. 

Així doncs, per a mi seria de la següent manera:
  • La situació A no acabaria bé, ja que sí que hi hauria nens que els seus pares els hi comprarien les bambes que el professor els ha demanat, però molts altres pares i nens es queixarien, sobretot per tema econòmic, perquè creurien injust que per jugar a bàsquet un dia necessitessin aquelles bambes específiques. Una cosa és demanar unes bambes en condicions per tal que els nens no es facin mal, és a dir, que no estiguin trencades o que tinguin una mínima qualitat, i una altra cosa és demanar una marca en concret.
  • Pel que fa a la situació B, crec que és correcte, ja que és una manera diferent de treballar amb els alumnes, a més a més de posar en pràctica les TIC. Per tant, crec que no hi hauria cap problema en dur-la a terme.
  • La situació C crec que és correcte i que no donaria cap problema, ja que és una manera diferent d'utilitzar els powers points, perquè no sempre els ha d'explicar i completar el professor i els alumnes prendre apunts i escoltar, els rols poden canviar i entre ells poden treballar col·laborativament: una part la fa el professor i l'acaben els alumnes, ja que d'aquesta manera reflexionen, pensen i aprenen.
  • Per últim, la situació D crec que no portaria problemes, ja que si algun nen vol comprar una postal per dur-la a casa com a record de l'excursió està en el seu dret i és totalment lliure de fer-ho. El que si que podria portar algun problema és si algun nen fa cas al professor i vol comprar-ho, però no té diners, ja que , per exemple, no n'ha agafat o bé perquè en aquell moment a casa seva no tenen una bona situació econòmica, llavors aquest nen se sentirà malament, i ,inclús, pot ser que un altre nen o nena es rigui d'aquest perquè ell o ella ha pogut comprar la postal i l'altre no.
Totes aquestes situacions estan relacionades amb la cultura lliure i el programari lliure.

Informació extreta de:

No hay comentarios:

Publicar un comentario